torsdag 22. november 2007

Nytt fra Lunde

Den har vært varslet en liten stund og nå er min venn Bjørn Are Davidsens Svar skyldig. Om nye ateister og new age (strålende undertittel) ute på Lunde forlag. Så da er vel tiden inne til å se hva den andre siden i den teologiske debatten har å si om Dawkins, Hitchens et al.

Bjørn Are er en skeptikerkollega, en udmerket foredragsholder og forfatter av en av et par blogger jeg leser med stor glede (her og her). Og sannelig har han ikke en artikkel i neste nummer av Humanist også ...

Ikke nok med det. En annen bekjent, Stian Aarebrot - eller Pastor Aarebrot som noen av oss, til hans store irritasjon, ynder å kalle ham (han er legmannspredikant, hevder han) - kom med bok på Lunde for noen uker siden. Den kan du lese mer om i Vårt land.

Hm, det er mulig jeg burde skaffe meg noen nye venner ...

3 kommentarer:

  1. Bildet av Hr. Aarebrot i Vårt Land er helt fantastisk. Han ser enda mer åndfull ut enn Den Tvilsomme gjorde på sine gamle byline-bilder. Og det er godt gjort.

    SvarSlett
  2. Takker og bukker så meget. Kjennes godt nå rett før julesaget starter (eller ihvertfall ikke er helt slutt).

    SvarSlett
  3. Eh.. julesalget, selvsagt. Trærne hugges som kjent. Eller kjøpes.

    SvarSlett

Det hadde vært kjekt om dere kunne finne et navn å skrive under. Det kan gjerne være deres eget, men det kan også være Xytq**f88Pz (i det minste inntil en vittig sjel har adoptert det).

Det viktige er at dere bruker det på alle innlegg dere skriver. Dere kan enten bruke funksjonen som heter "navn/nettadresse" og skrive inn navnet der. (Dere trenger ikke skrive inn noen nettadresse.) Eller dere kan skrive det inn i selve posten, helst øverst.