mandag 14. januar 2008

664: Dyrets nabo

666 er dyrets tall. Et tall som har gitt opphav til uendelige numerologiske spekulasjoner, noen anstendige heavy metal-låter og, hvilket har skapt en smule oppstuss, saksnummeret på et forslag i det britiske underhuset om å avvikle relasjonen mellom stat og kirke.

Dessuten er det opphav til noen riktig festlige vittigheter. Klikk her for en katolsk, amerikansk side med noen av dem.

Blant mine favoritter er:
$656.66: Wal-Mart Price of the Beast (next week $646.66!)
25.8069758...: Square Root of the Beast
999: Number of the Australian Beast
DCLXVI: Roman Numeral of the Beast

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har en genser der det står 29A - Hexadecimal of the beast. Hysterisk morsomt for oss datanerder, selvsagt.

Bjørn Are sa...

Godt jobbet, her slo du meg med få minutter.

Jeg hadde en annen side som kilde, men underhussaken og tallene var de samme.

Siden jeg foretok et Tvilsomt oppslag før jeg startet, er det altså bevist at jeg er synsk.

Anonym sa...

Tjuven, tjuven skal eg heite!

Denne stel eg. Rått! Allahu Akbar!

Even Gran sa...

Jeg vil anbefale 667 The neighbour of the beast med Østfolds egne Wigwam. :-)

Bjørn Are sa...

Selv om det altså er tvers over gaten for bestet.

Arnfinn Pettersen sa...

Som Bjørn Are påpeker, bor 667 etter normal gatenummerering på den andre siden av veien fra dyret. Dyrets nærmeste naboer er 664 og 668. Men man kan selvsagt omtale også de på den andre siden av veien som naboer.

Selv hører jeg på Molly Hatchet og Faster Pussycat for tiden, men jeg har ikke helt nådd Wigwam-nivå ennå.

Bjørn Are sa...

Selv forlot jeg det vel etter å ha digget Sweet stort i 1973.

Alt etter blir liksomt litt mindre wow (og uten flutter). Særlig når man er blitt noen uker eldre.

Når det gjelder andre band jeg digget i 1973, derimot...

(perhaps don't get me started here)

Arnfinn Pettersen sa...

Sweet befant seg på et HELT annet nivå enn Østfolds egne noengang vil. De hadde kombinasjonen av utrolig lekker harmonisang med det beste fra ChinChaps låtarsenal (og noe høyst akseptabelt eget materiale). Og det var kanskje bittelitt camp.

Men et sted i skjæringspunktet mellom Sweet og New York Dolls ble noe født som toppet seg (takket være mye hårspray) en gang rundt 1989.

Og nei, BAD, ikke begyn, det blir mer enn nok ELP andre steder her i blogsfæren. Men vi kan godt diskutere Caravan noen posters tid ...

Bjørn Are sa...

Eller det egentlige Wigwam -http://en.wikipedia.org/wiki/Wigwam_(progressive_rock).

Fullt på høyde med Caravan.