torsdag 14. februar 2008

Forfølgeri tra-la

Den Tvilsomme sliter med et eller annet tvilsomt og er heller laber på bloggefronten.

En av de store ulempene ved å være syk, er at man har god tid til nyhetene. Og da blir man lett en smule deprimert også. Ramin-Osmundsen-saken har satt sitt preg på de siste dagene og jeg har rolig telt ned for meg selv i påvente av påstanden om at hun blir forfulgt på grunn av kjønn og hudfarve.

Hablog har nå gjort meg oppmerksom på Ekspedisjonssjef Hæge Andenæs i Miljøverndepartementet, som beskriver seg som venn av både Ramin-Osmundsen (hvilket Ramin-Osmundsen selv neppe vil være enig i, listen ligger som kjent høyt for å være venner med henne) og nyutnevnt barneombud Ida Hjort Kraby.

Hun legger til at hun ikke er en nær venn. Det tror jeg så gjerne. Hun sier uansett følgende til VG:

– Det er ubehagelig å se hvilket press Manuela som ung kvinne med innvandrerbakgrunn utsettes for. Jeg tror ikke det samme ville skjedd en etnisk norsk mann i 50-årene.

Sånn. Der var det på plass. Og sannelig er hun ikke diskriminert fordi hun er ung også. Det er umulig ikke å sitere Hablogs egen kommentar til kommentaren:

Ja, jeg lurer på hva folk som Victor Norman, Gerd-Liv Valla, Per Sandberg, Tore Tønne, Gro Harlem Brundtland, Per Borten, Jan P. Syse og Terje Rød-Larsen ville sagt om denne påstanden.

3 kommentarer:

Mad Mullah Hastur sa...

Det er mogleg eg ikkje er sjuk nok til å heilt få med meg kva som er så spenstig med denne saka. At vennenettverk hjelp kvarandre er vel ingenting nytt? Så kvifor er det så fordømt spesielt og korrupt denne gongen?

Eg får ei kjensle av at ho simpelthen berre har prestert å terge på seg feil folk.

Arnfinn Pettersen sa...

Hun terget helt klart på seg feil folk. Hun later også til å ha en egen evne til å gjøre nettopp det.
Og hun terget ikke på seg hvem som helst, men VG.

Hun terget dem på seg gjennom en arrogant og nedlatende behandling av pressen. Hvilket ikke er lurt når du har skapet fullt at (om enn små) skjeletter.

Mad Mullah Hastur sa...

Hmm... eg skal notere meg det der... med tanke på at eg kan terge på meg kva som helst bør eg halde meg unna VG i framtida...

... mine skjelett hadde sikkert gjort seg pent på framsida av tabloidpressa =P