onsdag 18. juni 2008

Hør Herrens tale

Jeg har Fri tankes høystærede redaktør å takke for å ha gjort min morgen en smule mer lattermild, ved å henlede oppmerksomheten min på den snakkende Jesus-dukken, iført tradisjonelle sandaler. Wow.

Den er det utvilsomt mest tacky jeg har sett av kristenkitsj siden sist jeg besøkte Roma.

And there's more: Gå til siden deres og klikk på infomercialen til venste.

For å si det med langerne selv: What a better way to celebrate the joy of Christmas than go give your child the gift of Jesus, speaking directly to them ...

Skal vi se, la meg tenke ... pinnekjøtt? akevitt?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg mistenker fremdeles at dette er en parodi. Men det er mulig at jeg bare er misunnelig, ettersom HEF foreløpig ikke har fått ut finger'n og laget en Kristian Horn dukke med små hornbriller og uttalelser som "Ærlighet ved erkjennelsens grenser".

ViggoStrømme sa...

Hva var det den novellen til Bukowski het..."Jesus på rulleskøyter"?
Men hvorfor være så negativ til kitsch egentlig? Odd Nerdrum driver jo med det!

Anonym sa...

Mistenker også at det er en parodi, antagelig inngår den i en serie av "action figures" som sirkulerte på nettet men som ser ut til å ha blitt borte etter hvert.

Her er i hvert fall Dalai Lama:)
http://nerdapproved.com/bizarre-gadgets/dalai-lama-action-figure/

Anonym sa...

Det virker unektelig som parodi, også når du ser firmaet bak Talking Jesus: en leketøyprodusent som har spesialisert seg på å lage bibel-leker! Sjekk ut www.one2believe.com - det er nærmest unbelievable!

Her gjelder det å knytte barna til bibelen som viktigste referanseramme fra første stund.

Anonym sa...

Eg vil haaaa!!