torsdag 3. juli 2008

Svikeren meg

Jeg har svingt innom Kjell Horns bok Svik med jevne mellomrom. Muligens oftere enn den fortjener, men så har jeg som kjent kuriøse interesser - som konspirasjonstenkning og denslags. Og i den sammenheng er boken et interessant studium, ikke minst fordi jeg endelig får være med i sammensvergelsen jeg også.

Uansett: Jeg er endelig ferdig med boken og har skrevet av meg irritasjon og fascinasjon, under tittelen Oss svikere imellom. Det ble litt for langt for selve bloggen, så jeg har revitalisert Den Tvilsommes Annen, min arena for Litt For Lange Poster. Omtalen ligger der. Eventuelle kommentarer skrives her.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tips: Dagens Klassekampen har et utførlig intervju med Kjell Horn, hvor han får legge ut sin (litt snillere enn den i selve boka) versjon. Den eneste motforestillingen som kommer er at den såvidt refererer Fritanke.no-kommentaren om boka, men det er så lite at den bare framstår som urettferdig og "ondsinnet".

Arnfinn Pettersen sa...

At Klassekampen faller for konspirasjonstenkning og paranoide fiendebilder, kommer vel ikke egentlig som en overraskelse.