mandag 12. november 2007

Humanisme på tur

Den tvilsomme er selvsagt aldeles uten fordommer - og informerte kilder hevder det er spådd godvær vestpå (hva nå det betyr) - så i morgen setter jeg kursen over fjellene for å spre blodig hygge i Bergen. Hvor mye blogging det blir, kommer helt an på hva jeg møter av velvillige bredbånd.

Med meg på turen har jeg en artikkel om neo-ateismen av Richard Norman (forfatter av den udmerkede boken Humanisme) og en kommentar til Normans artikkel av PZ Myers. Og de kan jo dere også lese, mens dere venter på at jeg plutselig skal være tilbake.

(Takk til Asbjørn Dyrendal for litteraturtips.)

2 kommentarer:

Bjørn Are sa...

Morsom link til Asbjørn;-)

Ellers må jeg si at artikkelen om disse nyateistene (tullete begrep, forøvrig, IMHO) et godt stykke på vei støtter en viss bok som kommer ut på fredag.

Selv om den kanskje også kan leses til å inneholde ett og annnet noe mindre kosher.

Anonym sa...

Som den informerte kilde må jeg få lov å informere om at himmelen ganske riktig er blå så langt øyet rekker nå tre kvarter før flyet ditt lander. Hvis det rekker å bli uvær til du ankommer kommer jeg til å beskylde deg for å ha tatt det med deg!